Kenwood KDC-BT50U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kenwood KDC-BT50U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

madgup 07-02-2011
Geschreven voor: Kenwood KDC-BT50U

Nadat mijn inbouw navigatie/media systeem uit mijn auto was gestolen, heb ik besloten om een 'gewone' autoradio te kopen. Minder aantrekkelijk voor dieven en bovendien met afneembaar front.

Het lijstje met eisen was: handsfree BT carkit, radio, mp3, ipod/iphone compatible en liefst BT audio streaming.

Dat laatste maakte het lijstje met gegadigden al aardig kort. Na wat uitproberen en vergelijken dan maar de kenwood genomen.

Eerste indruk: het frontje oogt nogal plastic, maar dat blijkt een typisch kenwood kenmerk te zijn. De verschillende LED kleuren is een aardigheidje, maar had van mij niet gehoeven.

De iphone aansluiten kan op 2 manieren. Ten eerste met een USB kabeltje. Dat geeft de mogelijkheid om de iphone/ipod vanaf de radio te bedienen. Eerst even wennen, want een simpel 2-regelig LED display in combinatie met een draaiknop en een paar toetsen geeft natuurlijk een andere ervaring dan een touchscreen. Toch heeft kenwood dit heel aardig opgelost: met de draaiknop blader je door menuutjes en opties heen, en met enter of 'terug' knop ga je naar een ander nivo of instelling.
Voor handsfree bellen moet je overigens wel de BT activeren in je telefoon. Erg handig zijn de speciale opneem en verbreek knoppen op de radio.
Ook handig is de BT audio feature. Je kunt een BT audio bron (bijv iphone, of iets anders) draadloos afspelen. Bediening is dan wel via de telefoon, en niet via de radio.

Kortom, een verbazend veelzijdige radio met ook nog prima geluid (zeker vergeleken met mijn gestolen Pioneer F900BT). Aanrader!